وب اپن پنجره ای همیشه باز

برترین وبلاگ آموزشی و دریافت فایل

وب اپن پنجره ای همیشه باز

برترین وبلاگ آموزشی و دریافت فایل

اینتل نخستین پردازنده چهار هسته‌ای را به بازار داد

شرکت "اینتل" سرانجام روز شنبه نخستین پردازنده چهار هسته‌ای خود را با نام "کور ‪ ۲‬اکستریم کیوایکس ‪Extreme QX ۶۷۰۰- "۶۷۰۰‬ ‪ - Core ۲‬به بازار داد.
به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، پردازنده جدید "اینتل" دارای چهار هسته محاسباتی مجزاست و به همین دلیل می‌تواند چندین عملیات محاسباتی مختلف را همزمان و با سرعت بالا انجام دهد.
 

این پردازنده دارای سرعت محاسباتی ‪ ۲/۶۶‬گیگاهرتز بوده و از ‪ ۸‬مگابایت حافظه داخلی برخوردار است.
 

به گفته مسئولان "اینتل"، پردازنده چهار هسته‌ای این شرکت که در رایانه‌های شخصی معمولی نیز قابل استفاده است، کارایی رایانه‌ها را در برخی موارد از قبیل بازی‌های رایانه‌ای پیشرفته و نرم‌افزارهای سنگین که نیاز به توان محاسباتی بالا دارند، تا ‪ ۷۰‬درصد بالا می‌برد.
 

پردازنده‌های چند هسته‌ای به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در آنها چند هسته پردازشگر مجزا روی یک صفحه سیلیکونی قرار می‌گیرند که به رغم داشتن ارتباط با یکدیگر، جداگانه فعالیت می‌کنند و بدین‌ترتیب کارایی کلی رایانه را به ویژه هنگام انجام هم زمان چند عملیات مختلف، به میزان قابل توجهی بالا می‌برند.
 

شرکت "ای‌ام‌دی" به عنوان دومین شرکت بزرگ سازنده پردازنده‌های رایانه‌ای پس از "اینتل" نیز نخستین پردازنده‌های چهار هسته‌ای خود را در اوایل سال میلادی آینده به بازار خواهد داد.
"اینتل" قیمت هر پردازنده جدید و چهار هسته‌ای خود را ‪ ۹۹۹‬دلار تعیین کرده‌است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد